5 aug. 2017

Ântligen kom regnet


Vi avbeställde stugan i fjällen i sista minuten. Det skulle bli oväder dom dagarna vi skulle dit, och då var det bättre att vara hemma. Men hemma blev det också ett våldsamt oväder, det varnades för åskan i tidningen. Jag har längtat efter regn, men 50 mm på kort tid var lite mycket.
Förstår dom som har husbil, eller husvagn, då kan man lättare bara åka när vädret är bra.
Jag har varit utan läsglasögonen i 10 dagar nu, väntar på att dom nya ska bli färdiga. Det är besvärligt att läsa och göra korsord utan, så på måndag ska jag efterlysa dom nya.

4 kommentarer:

  1. Det var ju tur att ni hann avbeställa fjällstugan! Inte kul att sitta i en främmande stuga i ösregn! Bättre då att vara hemma och spara dom pengarna...
    Ja, 50 mm regn på kort tid är lite väl mycket!
    Lycka till med glasögonen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Sällan blir det riktigt lagom och tråkigt att ni fick avbeställa stugan. Du nämnde lök på min blogg. Jag vet inte vad du brukar ersätta med, men i ketchup är det en viktig ingrediens och jag föreslår att du använder motsvarande mängd rotselleri istället, finhackad och stekt i smör tills mjuk och ljusgul.
    Lycka till med glasögonen och hoppas ni kommer iväg på nån annan tripp.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att ni hann avbeställa stugan. Åska är aldrig trevligt, men det måste vara bättre att vara hemma när det är oväder.
    Ni kommer säkert iväg någon annan gång.
    Hoppas du får dina glasögon snart!

    SvaraRadera
  4. Tur ni kunde avboka semesterresan. Inget roligt att semestra i regn/rusk/blåst. Åska och regn även i Småland.. ..blixten slog ner hos oss, de knäppte till i min dator och hela huset blev mörklagt. Efter en liten stund kom ljuset tillbaka och datorn fungerade. Denna gången hade vi tur. Trist när sakerna går sönder i åskväder. Kram!

    SvaraRadera